Die Keynotes von John Carmack sind für viele das Highlight der alljährlichen QuakeCon. Dieses Jahr hat der Meister, der Quake und Doom ins Leben gerufen hat, nur knapp weniger als drei Stunden über die Zukunft des Gamings geredet. Darunter sind Themen wie Xbox One, Playstation 4 und natürlich VR und AR.
Ab Minute 15 steht der der Godfather of Gaming auf der Bühne.
Themen in dieser Reihenfolge:
Zeit ist in Minuten.
Zeit: 0 – 30
-Begrüßung-
new console cycle
AMD hardware
game controllers
Zeit: 30 – 60
Kinnect
Digital distribution
Portable consoles
Andriod and iOS
Cloud gaming
Creative vision vs technology
Unified memory
PowerVR and tiled rendering
Zeit: 60 – 90
displays
head mounted display
movement tracking
sound
large scale software development
optimization
OpenGL
Zeit: 90 – 120
OpenGl
functional programming
Haskell
Lisp
Scheme
strong and weak typing
multithreading
events
garbage collection
QuakeC vs Scheme
Zeit: 120-150
programming
Q&A:
space
AMD vs Nvidia vs Intel GPUs
CPU architectures
GPU computing
id Tech 5
id Software company
Zeit: Ab 150
PC and upcoming console hardware
MegaTexture
virtual reality, augmented reality and Google Glass
voxel, ray tracing
AMDs virtual texturing
console cycle beyond Xbox One and PS4
SSD
strobe lighting in LCD technology
control devices advancement
when single person can do a AAA game like MW3?
id Tech5 and Tango Gameworks
[…] …tracing AMDs virtual texturing console cycle beyond Xbox One and PS4 SSD strobe lighting in LCD technology control devices advancement when single person can do a AAA game like MW3? id Tech5 and Tango…See all stories on this topic […]